אחרי טראמפ: נשיא צ'כיה קיבל את אות 'מגן ירושלים'

איתי גדסי No Comments on אחרי טראמפ: נשיא צ'כיה קיבל את אות 'מגן ירושלים'

במעמד חגיגי בכנסת, קיבל היום נשיא צ'כיה מילוש זמאן את אות 'מגן ירושלים' מידי השר לענייני ירושלים זאב אלקין: "הנשיא מקדם את ההכרה בירושלים כבירת ישראל, ופועל למען קידום העברת השגרירות הצ'כית לירושלים". נשיא צ'כיה הוא האדם השני המקבל את האות לאחר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומורשת, חה״כ זאב אלקין, העניק היום (שני) את אות 'מגן ירושלים' לנשיא צ׳כיה, מילוש זמאן. הטקס התקיים, בלשכת יו"ר הכנסת בנוכחות חה"כ יולי אדלשטיין ובנוכחות רוה"מ בנימין נתניהו.

שר ירושלים ומורשת חה"כ, זאב אלקין: "אני גאה היום להעניק את אות מגן ירושלים לשנת 2018 לנשיא צ'כיה, מילוש זמאן בזמן ביקורו החשוב בישראל. הנשיא זמאן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל וכבר שנים, בניגוד הגישה הרווחת באיחוד האירופי, הוא מקדם את ההכרה בירושלים כבירת ישראל, ופועל למען קידום העברת השגרירות הצ'כית לירושלים".

עוד הוסיף אלקין: "הגיע הזמן שמדינות האיחוד האירופי יכירו באמת הפשוטה שירושלים המאוחדת היא בירתה הנצחית של העם היהודי ושל מדינת ישראל, ואך טבעי הוא שצ'כיה שכמו שהייתה בין המדינות הראשונות שהושיטו את היד לעזרה למדינת ישראל בימי מלחמת העצמאות תהיה גם בין המדינות הראשונות שלוקחות חלק בקידום ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל מול האיחוד האירופי".

בשנה שעברה ייסד משרד ירושלים ומורשת את עיטור מגן ירושלים במטרה להעלות על נס אישים מרחבי העולם אשר בפועלם הייחודי העלו את קרנה של ירושלים המאוחדת כבירת ישראל.

בחודש מאי השנה הוחלט להעניק את העיטור הראשון לידיד מדינת ישראל וירושלים, למר דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית אשר העביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, זאת לאחר שנים ארוכות בהם חתמו נשיאי ארה"ב לפניו על דחיית העברת השגרירות לירושלים.

והיום הוענק העיטור השני לנשיא צ'כיה, ידיד ישראל מר מילוש זמאן, אשר על אף התנגדויות של האיחוד האירופי, עמד איתן על דעתו והכריז בחגיגות שבעים השנה לישראל בארמון הנשיאותי הצ'כי כי בכוונתו להעביר את שגרירות צ'כיה מתל אביב לירושלים ואף פרס את תכניתו לשם כך.

WhatsApp Image 2018-11-26 at 16.53.20 WhatsApp Image 2018-11-26 at 16.53.21 WhatsApp Image 2018-11-26 at 16.53.22



0 תגובות